Како задржати постојеће кориснике
Раст пословања и привлачење нових корисника јесу кључни циљеви сваке компаније. Међутим, у донекле безумној трци за бројевима и освајањем нових тржишта, многе компаније често забораве на драгоцену вредност коју већ поседују - своје постојеће кориснике.
Према истраживањима објављеним у часопису Harvard Business Review, како примећује Ивана Михајловићна порталу www.domen.rs придобијање нових корисника може бити чак 5 до 25 пута скупље у поређењу са задржавањем већ постојећих корисника.
У овом чланку говоримо о стопи задржавања (ретенцији) корисника, на који начин се израчунава ова метрика и које стратегије можете применити у свом пословању како бисте задржали кориснике који су вам већ пружили поверење.
Шта је задржавање корисника и зашто је важно?
Задржавање (ретенција) корисника односи се на способност компаније да своје постојеће кориснике задржи и претвори у поновне купце, спречавајући их истовремено да пређу код конкуренције.
Брига о постојећим корисницима у свом обиму и стратегијама разликује се од придобијања нових или повећања броја потенцијалних купаца (енг. lead generation). У преводу, фокусира се на кориснике који већ користе производ или услугу. Задржавање корисника је много више од самих трансакција и бројки − овде је реч о грађењу веза и неговању односа на релацији компанија-корисник.