У ФОКУСУ

Наши блогери

Интернет сапутници

 

Пратите нас

Ослобађање од пореза по одбитку уз нове потврде

Уколико сте домаћа фирма или организација која се оглашава на Интернету и користи услуге Гугла, Фејсбука или неке друге иностране платформе за оглашавање, обавезни сте да плаћате порез по одбитку.

Према чл. 40. Закона о порезу на добит правних лица, порез на добит по одбитку по стопи од 20% се обрачунава и плаћа на приходе које нерезидентно правно лице (Фејсбук или Гугл на пример), оствари од резидентног правног лица (привредног друштва, предузетника или удружења из Србије).

Ослобађање од плаћања овог пореза је могуће, уколико се Пореској управи Републике Србије достави потврда о резидентности страног правног лица коме се плаћају услуге оглашавања. Прошле године у марту,  је почела примена овог Закона.

Пошто потврде о резидентности за прошлу годину више не важе, потребно је да прибавите нове потврде за 2017. за услуге обављене у текућој години.

Детаљније у наставку...

За добијање ових потврда директно се обратите Гуглу и Фејсбуку, и за ослобађање од пореза користите потврде које сте директно од њих прибавили. Да би Пореска управа уважила ове потврде и одобрила ослобађање од пореза, неопходан је и превод оверен од судског тумача за сваку од потврда.

Фејсбук и Гугл имају представништва у Ирској и на овај захтев одговарају најчешће у року од два дана слањем општих потврда. РНИДС је прошле године прибавио ове потврде слањем захтева кроз корисничку подршку у оквиру платформи за оглашавање, што захтева да имате отворене и активне налоге на Google AdWords-у и Facebook Ads Manager-у. Могуће је да постоји и други начин добијања потврда, али нама је прошле године овако пошло за руком.

Како да контактирате Гугл?

Корисничка подршка Google AdWords платформе за оглашавање је веома респонзивна. Одговарају на српском језику у веома кратком року телефонским и писаним путем. Све што вам за то треба јесте активан AdWords налог, у оквиру ког можете да их контактирате директно кроз секцију за помоћ која се налази у падајућем менију у горњем десном углу налога.

ПОГЛЕДАЈТЕ: 

Како да контактирате Фејсбук?

Тим за подршку Фејсбукове Ads Manager платформе ће вам одговорити ако их  директно контактирате преко званичног обрасца. Наш савет је да на понуђеној листи изаберете да вам је питање у вези са: „Billing and Payments“ и од понуђених опција изаберете: „None of the above“.

Тек тада ће се појавити могућност да оставите своју е-адресу и у празно поље: „Please let us know how we can assist“, напишете молбу за добијање потврде и пошаљете га кликом на дугме: „Email support“. Након овога добићете обавештење да је информација примљена, и да одговор очекујете у свом Support Inbox-у..

За разлику од Гугла, Фејсбук још увек нема спремну потврду о резидентности за слање, а из корисничке подршке су замолили да се поново јавимо са захтевом почетком марта 2017.

Фејсбук и Гугл су у овом контексту, најчешћи пружаоци услуга из иностранства за које се тражи потврда о резидентности, али ова обавеза важи и за све остале добављаче из земаља са којима Србија има потписан Споразум о избегавању двоструког опорезивања, а који пружају услуге на територији Србије.

Сви они би требало да доставе Потврду о резидентности, било попуњавањем двојезичног обрасца „ПОР 2“ (образац Пореске управе доступан за преузимање у наставку текста), или достављањем потврде на обрасцу надлежног органа одговарајуће државе резидентности. Подсећамо да је у другом случају, обавезан превод оверен од судског тумача без обзира на то који је језик у питању.

КОРИСНИ ЛИНКОВИ:

Извор

Фондација "Регистар националног интернет домена Србије",  РНИДС,